اخبار استان‌ها

پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به گزارش خبرگزاری مهر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: در پی انتشار گزارش خبرگزاری مهر با عنوان «تأخیر قطار در ایستگاه علی‌آباد سبب گلایه‌مندی مردم شد»، ضمن قدردانی از حساسیت رسانه‌ها نسبت به خدمات حمل‌ونقل عمومی و با هدف شفاف‌سازی افکار عمومی، توضیحات زیر از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ارائه می‌گردد:

«بر اساس برنامه از پیش اعلام‌شده و با هدف اجرای عملیات بهسازی در محدوده جنوبی خط یک مترو تهران، سرویس‌دهی قطارها در این بازه زمانی در قالب دو بخش مجزا (از ایستگاه علی‌آباد تا تجریش و از ایستگاه شهرری تا کهریزک) برنامه‌ریزی و با رعایت سرفاصله‌های مشخص انجام شده است.

در این فرآیند و در ساعات پایانی فعالیت مترو، تعدادی از قطارهای خالی از مسافر از ایستگاه علی‌آباد به سمت شمال خط اعزام شده‌اند. این اعزام‌ها که ممکن است در نگاه اولیه برای برخی مسافران ناآشنا یا غیرمنتظره جلوه کند، در حقیقت بخشی از یک برنامه عملیاتی از پیش طراحی‌شده بود، دلیل این اقدام، محدودیت موقت ارتباط با پایانه فتح‌آباد به علت انجام عملیات فنی و عدم امکان انتقال برخی قطارها به آن پایانه بود. به همین سبب، این قطارها باید جهت آمادگی برای روز آینده، در نقاط مشخصی از خط اصلی به‌صورت موقت پارک می‌شدند که لازمه آن، اعزام بدون مسافر بود.

براساس بررسی دقیق فیلم منتشرشده که ساعت ۲۱:۳۱ را نشان می‌دهد، این زمان دقیقاً بین دو اعزام برنامه‌ریزی‌شده قطارهای مسافری در ساعت ۲۱:۲۰ و ۲۱:۴۰ بوده که مطابق جدول حرکت و با سرفاصله ۲۰ دقیقه‌ای در آن بازه زمانی، به‌درستی اجرا شده است.

همچنین شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه این عملیات و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در محدوده‌ای که به‌طور موقت فاقد سرویس مستقیم بود، با همکاری ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به انتقال مسافران بین ایستگاه‌های علی‌آباد و شهرری اقدام نمود. افزون بر آن، در راستای رسالت خدمت‌رسانی بی‌وقفه به شهروندان، دو رام قطار فوق‌برنامه نیز پس از ساعت ۲۲:۳۰، یعنی خارج از بازه عادی اعزام قطارها (که معمولاً تا ساعت ۲۲ انجام می‌شود)، از ایستگاه علی‌آباد به سمت تجریش و همچنین از ایستگاه شهرری به سمت کهریزک اعزام شدند. این اقدام، بیانگر تعهد عملیاتی مترو به مدیریت هوشمندانه شرایط و حفظ کیفیت خدمت‌رسانی حتی در شرایط خاص عملیاتی است.

بدیهی است هرگونه تغییر در برنامه حرکت قطارها از جمله اجرای عملیات بهسازی، پیش از اجرا از طریق کانال‌های رسمی مترو تهران به اطلاع شهروندان عزیز می‌رسد. با این حال، از نگرانی پیش‌آمده برای برخی مسافران محترم صمیمانه پوزش می‌طلبیم و تأکید می‌کنیم اجرای این عملیات، برای افزایش ایمنی و پایداری زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری و ارتقای سطح خدمت‌رسانی ضروری بوده است.

در پایان، ضمن تشکر از همراهی مردم شریف تهران، به‌ویژه مسافران پرشمار خط یک، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه متعهد به بهبود مستمر کیفیت خدمات، افزایش شفافیت و اطلاع‌رسانی مؤثرتر برای جلوگیری از بروز هرگونه ابهام در آینده می‌باشد.»

توضیحات خبرگزاری مهر در خصوص پاسخ شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه

خبرگزاری مهر ضمن استقبال از پاسخ شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به گزارش منتشرشده درباره تأخیر در ایستگاه علی‌آباد، بر تعهد خود به انعکاس دقیق و مسئولانه مسائل شهروندان تأکید می‌کند.

اگرچه توضیحات ارائه‌شده توسط مترو حاکی از برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرای اقدامات جبرانی نظیر اعزام قطارهای فوق‌برنامه و همکاری با ناوگان اتوبوسرانی است، اما مشاهدات میدانی خبرنگار مهر و گلایه‌های مسافران نشان‌دهنده وجود خلأ اطلاع‌رسانی مؤثر در لحظه وقوع رویداد بوده است.

نبود توضیحات شفاف و به‌موقع در ایستگاه علی‌آباد، که منجر به سردرگمی صدها مسافر، به‌ویژه قشر زحمتکش و کارگر شد، نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی پیش از اجرا و در حین عملیات بهسازی نیاز به تقویت دارد.

انتظار می‌رود شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بهبود سازوکارهای ارتباطی خود، از بروز چنین مواردی در آینده جلوگیری کند تا اعتماد عمومی به این خدمت حیاتی شهری حفظ شود.

خبرگزاری مهر همچنان آماده دریافت و انعکاس دیدگاه‌های شهروندان و پاسخ‌های مسئولان برای پیگیری مطالبات عمومی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023