صنعت خودروسازی

از مظفرالدین‌شاه تا خودروی تمام برقی؛ رقابت بیوک با شورولت و کادیلاک لوکس در عصری تازه

به گزارش اکوایران، خلاف دیگر خودروسازان آمریکایی که طی دو دهه اخیر حداقل یک محصول موفق و ماندگار عرضه کرده‌اند، بیوک نتوانست جایگاه گذشته‌اش را حفظ کند. شاید مهم‌ترین مشکل آن، بحران هویت باشد؛ بحرانی که باعث شد نه بتواند مانند کادیلاک لوکس و متمایز باشد، نه مانند شورولت، عامه‌پسند و پرتیراژ.

حالا بیوک می‌خواهد خودش را از نو تعریف کند؛ با چند مدل   مفهومی جدید تحت عنوان سری   الکترا. نامی که علاوه بر یادآوری مدل موفق الکترا اشاره‌ای هم به هویت الکتریکی جدید بیوک دارد. این خودروهای تمام‌برقی قرار است آغازگر عصری تازه برای بیوک باشد. زبان طراحی آینده‌نگر، پلتفرم اختصاصی، و لوگویی که کاملاً بازطراحی شده، همگی در راستای ساختن هویتی مستقل و مدرن برای این برند است.

Buick-Electra_SUV_Concept-2025-1280-e8e7f8aa33a8118b773c1ad9110d1f07f2

در ساختار جدید گروه جنرال‌موتورز، بیوک قرار است در جایگاهی میانه بین شورولت اقتصادی و کادیلاک لوکس قرار گیرد؛ برندی پیشرو، مدرن و جسور که تصویر کهنه و محافظه‌کار گذشته‌اش را کنار می‌زند.

 

뷰익 일렉트라 MPV 컨셉트

البته هنوز طراحی داخلی مدل‌های مفهومی الکترا به نمایش گذاشته نشده. بنابراین نمی‌دانیم آیا این بازتعریف رادیکال در فضای کابین هم دیده خواهد شد یا نه.

نکته مهم دیگر، تجربه نه‌چندان موفق جنرال‌موتورز در بازتعریف برند هامر است؛ تلاشی که با وجود تبلیغات فراوان، نتوانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای برقی را تصاحب کند و میدان را به تسلا، ریویان و فورد واگذار کرد.

حالا باید دید آیا بیوک هم به سرنوشت هامر دچار می‌شود، یا برخلاف آن، می‌تواند بالاخره خودش را با دوران تازه تطبیق دهد و جایگاهی دوباره در صنعت خودروسازی جهان پیدا کند.

Buick Electra L & LT Concepts. - BurlappCar

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023