آمار طلایی مردم از دوران جنگ رسماً اعلام شد

داریک پلتفرم رسمی معاملات طلای آب شده و فلزات گران بها در گزارشی به بیان جزییات عملکرد خود در ۱۲ روز جنگ تحمیلی پرداخته است . گزارش پیش رو عملکرد داریک را در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۳، همزمان با وقوع جنگ ایران و اسرائیل نشان میدهد.
بر اساس این گزارش تعداد شمش تحویلی در ۱۲ روز جنگ تحمیلی معادل ۱۲۴ شمش، تعداد برداشتهای ریالی در ۱۲ روز جنگ تحمیلی ۳۱۲۷۳ برداشت موفق بوده است و در بازه ۱۲ روزه جنگ تحمیلی و وجود محدودیتهایی بر اینترنت، ۲۸۶۹۳ نفر اپلیکیشن داریک را از اپ استورهای داخلی نصب کردند.
طبق همین گزارش خدمات برداشت وجه، خرید و فروش طلا، پشتیبانی و تحویل شمش بدون وقفه ادامه یافته و حجم معاملات طلا ۲۰ درصد، حجم معاملات نقره ۱۸ درصد افزایش یافته است. تعداد سفارشهای خرید هم ۴ درصد و تعداد سفارشهای فروش ۳۷ درصد در این دوران افزایش یافته است.
داریک در ادامه عنوان کرده است این پلتفرم با تکیه بر زیرساخت انبارداری هوشمند در بانک کارگشایی توانسته است امنیت دارایی کاربران را تضمین کند و امکان تحویل فیزیکی طلا را نیز فراهم آورد.
داریک اقدامات اولیه در آغاز بحران در داریک را اینچنین توضیح داده است: با شروع تنشها تیم داریک به سرعت ستاد مدیریت بحران را تشکیل داد و اقدامات زیر را به اجرا گذاشت،تشکیل ستاد بحران و تعیین دقیق مسئولیتها، پایش لحظهای سطح ریسک و اقدامات متناسب زیر ساختی، هماهنگی فوری با شرکای کلیدی و نهادهای زیر ساختی، بررسی و آماده سازی راهکارهای جایگزین برای
اطلاع رسانی سریع و شفاف به کاربران بخشی از این اقدامات بوده است.
در ادامه گزارش داریک به بیان محدودیتها و چالشها در این دوران اشاره کرده و مسدود شدن درگاههای پرداخت آنلاین به دستور بانک مرکزی، اختلال گسترده در شبکه اینترنت و قطعیهای پی در پی، کاهش اعتماد عمومی نسبت به پلتفرم های مالی، هک یکی از صرافیهای بزرگ رمزارز در کشور و افزایش نگرانیها را مهمترین مشکلات این دوران عنوان کرده است.
واکنش کاربران داریک هم در بخش دیگری از این گزارش آمده است که دغدغه درباره مسدود شدن دارایی ها، ترس از نابودی سرمایه های نقدی و طلایی و تماسهای مکرر و پراسترس با تیم پشتیبانی بیشترین واکنشها در بازه زمانی جنگ بوده است
مهمترین چالشهای داخلی داریک در این بازه هم اختلال در برخی سرویسها به دلیل قطع ارتباط با سرورهای خارجی، مسدود شدن مسیرهای پرداخت از طریق درگاه بانکی به دستور بانک مرکزی، کندی عملکرد وب سایت به ویژه در ساعات پرترافیک به علت محدودیت های اعمال شده بر اینترنت کشور، افزایش حجم درخواستهای پشتیبانی و فشار روانی مضاعف بر تیمها بوده است.
اقدامات تیم بحران داریک در واکنش به شرایط بحرانی هم فعالیتهایی مانند راه اندازی سرویس واریز مستقیم از طریق شماره شبا، تداوم برداشتهای ریالی کاربران، تحویل شمش مداوم و روزانه در شعبه بانک کارگشایی، انتشار بیانیه های شفاف و مستمر از طریق وب سایت تلگرام اینستاگرام تلفن گویا و پیامک، اختصاص شیفتهای پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، ارائه گزارش روزانه از وضعیت خدمات و زیرساخت بوده است.
در نهایت داریک هدف از انتشار این گزارش را بررسی اقدامات عملیاتی مدیریت بحران، نحوه ارتباط با کاربران و حفظ پایداری سرویسها در شرایط حاد امنیتی و زیرساختی عنوان کرده است.
منبع:
پیوست
سارا سمیع شمس