ترامپ: ایران هرگز سلاح هستهای نخواهد داشت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران در سخنانی مدعی شد: ایران هرگز سلاح هستهای نخواهد داشت.
رئیس جمهور آمریکا که با فشارهای زیاد داخلی در خصوص بی نتیجه بودن هزینه ده ها میلیارد دلاری این کشور در تجاوز غیرقانونی به خاک ایران مواجه است، در تلاش برای آرام کردن فضای ملتهب کشورش مدعی شد: در مورد ایران خیلی خوب عمل میکنیم. آنها کاملاً ویران شدهاند!
دونالد ترامپ که می کوشد از تبعات ناشی از تنش آفرینی و ماجراجویی بیهوده اش علیه ایران در کشورش، منطقه و جهان قدری بکاهد، با طرح ادعایی یک طرفه مدعی شد: بازرسان (آژانس بین المللی انرژی اتمی) در زمان مناسب در ایران حضور خواهند داشت. هیچ عجلهای برای ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران وجود ندارد! با ایرانیها توافق کرده ایم که بازدید بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی از ایران را برنامه ریزی کنیم.
وی با طرح ادعاهایی که بیشتر مصرف داخلی داشته و به منظور تلاش برای کاهش تبعات اقتصادی ناشی از بروز ناامنی پس از تجاوز به ایران انجام می دهد، ادعا کرد: ما ایران را در موقعیت بی سابقهای قرار دادهایم؛ کاری که هیچکس در ۴۷ سال گذشته انجام نداده است! اگر ایرانیها درست میگفتند که بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران نمیروند، من فوراً نشست با آنها را لغو میکردم! روی یک توافق بزرگ کار میکنیم که امنیت ما و جهان را تضمین میکند؛ آنها در موقعیت مذاکره قوی نیستند! ایران از ایالات متحده غذا خواهد خرید و پول آن به کشاورزان ما خواهد رسید!
ترامپ درباره لبنان هم بدون محکوم کردن تجاوز صهیونیست ها به خاک لبنان، ادعا کرد: اوضاع در مورد لبنان خوب پیش خواهد رفت.
