صدور گذرنامه اربعین در همدان تسهیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین نجفی بعدازظهر سهشنبه در مراسم افتتاح مرکز صدور گذرنامه زیارتی که در سالن انقلاب مجموعه پلیس امنیت عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز از امروز با هدف ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران شایستهای برای زائران باشیم.
وی با اشاره به روند صدور گذرنامههای زیارتی افزود: زائران اربعین باید ابتدا از طریق سامانه اینترنتی “پلیس من” ثبتنام و مدارک خود را بارگذاری کنند در صورت بروز هرگونه نقص یا مشکل در این فرآیند، متقاضیان میتوانند به صورت حضوری به این مرکز مراجعه نمایند.
سردار نجفی با بیان اینکه نمایندگان اداره کل پست و سازمان وظیفه عمومی در این مرکز حضور دارند، عنوان کرد: خدمات مورد نیاز زائران با همکاری این دستگاهها در محل ارائه خواهد شد.
وی ساعات فعالیت مرکز را از ۶:۳۰ صبح تا ۱۹ شب عنوان کرد و گفت: این بازه تا روز اربعین ادامه داشته و با توجه به حجم مراجعه، امکان تغییر ساعت نیز وجود دارد.
فرمانده انتظامی استان همدان همچنین یادآور شد: گذرنامه زائران باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و در غیر این صورت باید نسبت به تمدید آن از طریق سامانه “پلیس من” اقدام کنند.
در پایان، سردار نجفی از شهروندانی که قصد سفر اربعین دارند خواست هرچه سریعتر برای دریافت گذرنامه اقدام کنند و این فرآیند را به روزهای پایانی موکول ننمایند، چرا که صدور گذرنامه حدوداً ۵ روز زمان خواهد برد.